Mi a kommunikációs stratégiád?

Sokféleképpen lehet hatékony az ügyfeleiddel, vevőiddel való kommunikáció. Kezdetnek elég, hogy odafigyelsz a vállalkozásod oldalán érkezett hozzászólásokra, üzenetekre, és azokra kedvesen és részletesen reagálsz.

Ez azonban hosszútávon nem elég.

Több olyan partnerem is akadt már, akiknek nem hogy stratégiájuk, de halvány elképzelésük sem volt arról, hogyan kommunikáljanak megfelelően. Nem csupán a vevőikkel, de egymással sem, és ez bizony a munkát is sokkal nehezebbé tette.Amikor kommunikációs stratégiáról beszélünk, első körben nem arra kell gondolni, hogy hatalmas tömegeket érjünk el, és milliókat dobjunk ki az ablakon hirdetésekre, hanem az alapokat kell egy jó adag betonnal leönteni. Az újságírás 5 alapvető kérdésének megválaszolása jó kezdés lehet ehhez.

KI?

Egyáltalán van elég erőforrásod a kommunikációhoz? Van legalább egy olyan ember a csapatodban, aki tudja, hogyan működnek a közösségi oldalak?

MIT?

Mit akarsz elmondani a cégedről? Csak rövid szöveges posztokat írnál, vagy videóval mutatnád be a munkádat?

MIKOR?

Ez a kérdés nem arról szól, hogy a statisztikákat elemezve megtaláld a tökéletes időpontot. Sokkal inkább azt kell átgondolni, hogy egy olyan munkatársra bízod a kommunikációt, akinek már egyébként is rengeteg más feladata van, esetleg te magad végzed el a vállalkozásvezetés mellett, vagy kiszervezed a feladatot szakemberekre.

HOL?

A te vevőid a LinkedIn-en a legaktívabbak? Akkor miért a TiKTokot erőlteted? Meg kell találni a megfelelő kommunikációs felületet, hogy a mondandód a releváns célközönséghez érjen el.

MIÉRT?

Miért kell annyi energiát fektetni a kommunikációba? Ha ezt nem érted meg, akkor bármilyen szakembert is találsz, úgy fogod érezni, a közösségi oldalakon való posztolgatásnak semmi értelme. A KOMMUNIKÁCIÓ A VEVŐIDNEK FONTOS. Hidd el, ha nem ébreszted fel bennük a bizalmat, nem válaszolsz a kérdéseikre, a pénzüket nem nálad költik majd el. Kell ezt tovább magyarázni?

Kommunikációs stratégiából sem egyféle létezik. Rengeteget kell kísérletezni, hogy megtaláld a megfelelő helyeket és eszközöket, de ha hajlandó vagy megtenni a szükséges lépéseket, a siker nem várat sokáig magára.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt szereti: