Rólam

É.Tóth Judit (Szeghalom, 1994-) digitális tartalomkészítő, költő, blogger. Valahogy így kezdődne a saját Wikipédia szócikkem. 

Nagyjából 2010 óta foglalkozom az írással. Ez az első, és leghosszabb ideig tartó szenvedélyem. Egy évig szerkesztettem a gimnáziumi iskolaújságot, írtam számtalan verset, novellát és kisregényt, bár az irodalmi élet tengerére úgy 2014 tájékán merészkedtem ki először. Ekkor kezdtem egy online kulturális magazint szerkeszteni, és ekkor mutattam meg először a műveimet nagyobb közönségnek. 

2015-ben indítottam útjára az Egy elképzelt könyv nevű blogot, kezdetben csak a saját műveim gyűjtőhelyeként, de az évek múlásával igazi irodalmi-kulturális bloggá nőtte ki magát. Az oldal 2021 decemberéig működött, amikor kreatív okokból úgy döntöttem, új blogot indítok Kulturgram néven. Célom az irodalom, és az olvasás népszerűsítése, valamint az, hogy teret adjak a feltörekvő, tehetséges szerzőknek a bemutatkozásra.

Az Egy elkézelt könyv blog 2018-ban a Diákújságíró Egyesület szerint az “Év online diákmédiuma” kategóriában 2. helyezést ért el a felsőoktatás korcsoportban. 

2019-ben szereztem diplomát az Eötvös Loránd Tudományegyetemen szabad bölcsész szakon, filmelmélet és filmtörténet specializáción, kommunikáció és médiatudomány minorral. Az egyetemen töltött évek alatt megismerkedtem a filmkészítéssel és az új médiával, valamint a digitális tartalomkészítés legtöbb formájával. 


2020-ban, épp a világjárvány kirobbanása előtt néhány héttel indítottam el saját vállalkozásomat. Az új helyzet hamar új kihívások elé állított, ugyanis hamar meg kellett tanulnom a kríziskommunikáció alapjait, amelyet gyorsan be is kellett vetnem a partnereimnél.


Vállalkozóként változatos területeken szereztem tapasztalatokat. Dolgoztam együtt önkormányzattal, ruhakereskedéssel, fotóstúdióval és életmód tanácsadóval is, így a digitális tartalomkészítés többféle kreatív módját is alkalmazhattam. Emellett kulturális bloggerként a szféra számos szegmensébe nyertem betekintést. Fontos célom, hogy megtaláljam azokat az eszközöket és módszereket, amelyek segítségével az irodalom a digitális korban is tovább élhet, amelyhez rengeteg ötletet merítettem más marketing területektől. 


Több mint egy tucatnyi antológiás megjelenés, és számos egyéb online publikáció után, 2021 nyarán jelent meg az első önálló verseskötetem, amely a Bőréhség címet kapta. 


Hiszek abban, hogy a kultúraközpontú szemléletem a digitális térben is megállja a helyét. Hiszek abban, hogy a szélesebb látókör segíthet abban, hogy a vállalkozása kommunikációját egyedivé és önazonossá tegyem, és abban is, hogy ez a különleges fúzió új értéket teremt. Úgy gondolom, hogy az értékalapú kommunikáció az egyetlen módja annak, hogy a digitális térben maradandót alkothassunk.